Tips Untuk Elak Kereta Bahang Walaupun Dibiar Parking Waktu Panas Terik. Ramai Masih Belum Tahu Cara Ini Memang Mudah… Jom Cuba !!!

Pernah tak bila pergi kerja, parking kereta dekat tempat tak berbumbung dan waktu lunch hour je nak guna kereta pergi makan, buka-buka je “Wow! Panasnya!” Sampaikan nak pegang steering pun tak mampu sebab panas betul. Terpaksa bukak pintu kereta luas-luas, start enjin dan pasang air-cond kuat-kuat dan biarkan ianya sebentar sampailah kereta sejuk sikit, betul tak?

Ada cara untuk nak skip kesemua bahagian ni. Korang tak perlu nak susah-susah buka kesemua pintu kereta dan tunggu sampai sejuk sikit. Paling penting sekali, tak perlu nak tinggalkan kereta dengan cermin kereta yang diturunkan sedikit. Bahaya tau! Hanya perlu pulas butang fungsi ini sahaja:

Sewaktu memandu pastikan korang tutup flap air cond kereta. Ini berfungsi agar perudaraan kereta beredar di dalam kereta sahaja dan mengekalkan udara yang sejuk dan nyaman sepanjang pemanduan.

Bila korang nak parking kereta di kawasan tidak berbumbung dan ditambah pula dengan cuaca panas, jangan pula tutup flap air cond tu. Sebaliknya, korang kena biarkan ianya terbuka agar udara panas tidak terperap dalam kereta. Ini bertujuan agar udara keluar masuk dan mengekalkan kereta kurang panas. Tidak perlu nak turunkan cermin kereta untuk ventilation. Bahaya kalau orang cungkil melalui cermin untuk nak curi kereta kan?

Kredit : kamiviral.com

…BACA LAGI ARTIKEL MENARIK DI INFOPANAS…

(VIDEO) 2 ANJING DI DALAM PERAHU HANYUT DI SEBATANG SUNGAI, MENYALAK MEMINTA TOLONG, TIBA-TIBA ‘MAKHLUK’ YG TAK TERDUGA INI MENGHAMPIRI MEREKA. APA YANG BERLAKU SELEPAS ITU AMAT TIDAK DISANGKA-SANGKA!!

Pasti Anda tak pernah melihat sebuah perahu mengambang di sungai yang membawa anjing merengek dan menangis karena putus asa ingin meminta bantuan!

Mereka tampak sangat gelisah karen air yang mengalir sehingga mereka tidak berani melompat keluar untuk berenang kembali ke tepi sungai.

Kedua anjing di atas perahu dayung itu terperangkap dan berusaha melepaskan diri. Ketakutan mereka terlihat jelas oleh orang yang berkumpul di tepi sungai saat melihat mereka.

(Foto : YouTube Screenshot | Rumble Viral)

Saat mereka memikirkan bagaimana menyelamatkan anjing-anjing yang mendapat masalah itu, hal yang paling tak terduga terjadi!

Tiba-tiba percikan air membuat semua orang ternganga kaget!

Anjing Robbie yang baik hati dan tak kenal takut menunjukkan aksinya saat melakukan penyelamatan dengan sukses! .

(Foto : YouTube Screenshot | Rumble Viral)

 

(Foto : YouTube Screenshot | Rumble Viral)

 

Dia berenang ke arah perahu.

(Foto : YouTube Screenshot | Rumble Viral)

 

 

Setibanya anjing Robbie di dekat perahu ini, mereka langsung bekerja sama dengan baik.

Salah satu anjing, bernama Rusty, memindahkan tali biru yang digunakan untuk menarik perahu ke tepi sungai.

Penyelamat mereka menangkap tali itu dengan giginya dan menarik perahu ke tempat yang aman.(intan/yant)

Sumber: ntd.tv

…BACA LAGI ARTIKEL MENARIK DI INFOPANAS…

(VIDEO) Kerana pejuangkan hak melayu islam, Yusuf Azmi PPIM dikepung 20 Ahlong dan kepala di acukan pistol

Kerana pejuangkan hak melayu islam, Yusuf Azmi PPIM dikepung 20 Ahlong kepala di acukan pistol – sebuat sahaj Yusuf Azmi pastinya hari ini ramai yang telah mengenali beliau

Seorang aktivis dan pejuang membantu orang melayu dan islam disaat pihak berkuasa telah menjadi buta mata hanya melihat tetapi tidak membantu

bukan itu sahaja pihak berkuasa yang diberi amanah menjalankan tanggungjawab menjadi pekak pada orang susah tetapi menyokong mereka yang menghulurkan duit rasuah

jadi PPIM lah harapan rakyat Malaysia menjadi tempat mengadu namun hasilnya mereka juga turut di ancam oleh Ahlong itulah yang berlaku kepada Yusuf Azmi ikuti pendedahan daripada beliau

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *